Trh s dômyselnými hračkami sa zameriava na dospelých

Bábiky do zbierky, lietadlá ovládané na diaľku telefónom a ďalšie luxusné hračky. Výrobcovia hračiek sa čoraz viac zameriavajú na dospelých, okrem iného aj preto, že obyvateľstvo, najmä v Ázii, starne, píše agentúra AFP.

27.01.2014 18:00
hráč, hračka, zábava, muži Foto:
Luxusné hračky sú určené dospelým aj preto, že obyvateľstvo starne.
debata

Technický pokrok umožňuje, že do sveta hračiek vstupujú napríklad bezpilotné lietadlá, vybavené infračervenými kamerami s nočným videním riadené telefónmi. Sú to hračky koncipované predovšetkým pre dospelých. "Hranie dospelých necharakterizuje ich vek, ale ich postoj,“ vyhlasuje Kenes Cheung, riaditeľ vývoja spoločnosti E – Supply International z Hongkongu, ktorá vyrába tento typ hračiek pre veľké reťazce, ako je Toys R US.

"Objavuje sa čoraz viac produktov pre starších zákazníkov, ktorí vlastnia ,chytrý' telefón,“ pridáva sa Christopher Byrne pracujúci pre internetový server timetoplaymag.com zaoberajúci sa výrobou hračiek. "Najmä muži majú hlbokú potrebu hrať sa, nikdy sa toho naozaj nevzdajú,“ dodáva.

Technické hračky predstavujú pre priemysel stále sa rozširujúci sektor, zdôrazňujú experti a pripomínajú, ako je pre výrobcov, najmä v Ázii, nevyhnutné nachádzať nových klientov kvôli nízkej pôrodnosti v takých krajinách, ako je Japonsko alebo Južná Kórea. "Títo spotrebitelia navyše majú dobrú kúpnu silu,“ hovorí Wenda Maová, ekonómka z Rady pre rozvoj obchodu v Hongkongu, kde sa nedávno konal Salón hračiek a hier, na ktorom sa zúčastnilo 2 900 vystavo­vateľov z celého sveta.

Zberatelia si obľúbili najmä luxusné bábiky, repliky strelných zbraní a malé vozidlá. "Rastúci počet podnikov rozvíja dve línie produktov: jednu pre deti a druhú pre dospelých zberateľov,“ spresňuje Maová a dodáva, že americký Mattel má okrem tradičnej línie výrobkov aj produkty určené pre zberateľov bábik Barbie, autíčok Matchbox alebo áut Hot Wheels.

Popularita multifunkčných telefónov a tabletov vedie výrobcov k vývoju čoraz väčšieho počtu hračiek vybavených najmodernejšími technológiami. "Nech je produkt akýkoľvek, musí mať technologický aspekt,“ ubezpečuje viceprezident firmy Blue – Box Holdings Yeung Chi-kong. "Sú dokonca vývojári, ktorí uvažujú o aplikáciách aj pre tých najmenších.“

Jednou z hviezd hongkonského veľtrhu bol ružový zajačik Tutu vyrobený firmou Roam and Wander so sídlom v Hongkongu a v Tchaj-peji. Interaktívna hračka funguje s aplikáciou iPhone a povzbudzuje svojho majiteľa, aby sa oň staral.

Hornby, britský výrobca vláčikov a autíčok s takmer storočnou tradíciou, ktorého zisk klesá v dôsledku konkurencie elektronických hračiek, modernizoval svoje automobilové dráhy Scalextric: jeho pretekárske autíčka dnes môžu jazdiť rovnako ako ich virtuálne náprotivky z videohier. "Je tu ešte veľký trh pre také produkty, ktorých sa zákazník môže dotýkať, alebo ktoré si sám môže zostaviť,“ hovorí Philip Deer, ktorý má v spoločnosti Hornby na starosti zahraničný trh. "Nie je len virtuálny svet,“ zdôrazňuje.

debata chyba
Viac na túto tému: #luxus #hračky #dospelý