Predovšetkým – web 2.0 je termín, ktorý sa objavil prvý raz v roku 1999. Znamená, že internet začal byť viac prístupný širokej verejnosti a že tá sa začala výraznejšie podieľať na jeho obsahu. Stal sa teda sociálnym.
Pozitívnym dôsledkom bol vznik nového masového média, na ktorého tvorbe mohol spolupracovať prakticky každý. O negatívach webu 2.0 sa čoraz viac hovorí v posledných štyroch rokoch (ťažká puberta?) – a sú nimi záplava dezinformácií, či nenávistné prejavy.
Trendom roku 2017 v sociálnych sieťach preto má byť boj s "trollmi” a dezinformátormi. Ten súboj už započal. Spoločnosť Yahoo! vytvorila napríklad algoritmus, ktorý s údajne až 90-percentnou úspešnosťou odhalí, keď sa diskusia zvrhne na nenávistnú žumpu. A pomôže prevádzkovateľom stránok takúto diskusiu zrušiť. Facebook zase experimentuje so softvérom, ktorý upozorňuje užívateľov, že zdieľajú dezinformáciu, či obsah z pochybného zdroja. Či sa však vďaka takýmto krokom konečne dočkáme "dospelého” internetu, je vo svete plnom rozporov, veľmi neisté.
Sociálne siete by v tomto roku mala začať viac ovplyvňovať aj virtuálna realita. Facebook už pred rokom prisľúbil, že do roku 2025 vďaka novým technologickým hračkám virtuálnej reality umožní zmyslový zážitok podobný teleportu. Po hrách a zábave sa aj preto začne virtuálna realita viac zameriavať na sociálny zážitok. Možno ešte nezažijeme spoločnú virtuálnu vianočnú večeru 2017 so vzdialenou rodinou na inom kontinente, no vývoj bude smerovať presne týmto smerom.