„Uvedomila som si, že ľudia hľadajú knihy, ktoré by im odpovedali na otázky vyplývajúce zo situácie, ktorú prežívajú, alebo im poskytli útechu,“ vysvetľuje Moliniová, čo ju priviedlo k založeniu nového konceptu kníhkupectva. „Niekto prešiel búrlivým vzťahom, iný prežil neopätovanú lásku, ďalší má pochmúrne obdobie a pátra po niečom, čo by ho rozosmialo,“ dáva príklady.
Podobne ako lieky majú knihy v literárnej lekárni „príbalové letáky“, ktoré spísala majiteľka na základe svojej čitateľskej skúsenosti. Budúci čitateľ si môže podľa návodu vybrať literárneho sprievodca úskaliami smútku, zamilovanosti, stresu, narcizmu či závislosti od cestovania.
Zložitejšie „letáky“ – napríklad tie, ktoré sa týkajú úzkosti alebo depresie – pomáhala majiteľke kníhkupectva spísať jej sestra, ktorá pracuje ako psychologička.
Orientáciu v zhruba 4 000 tituloch uľahčuje katalóg. Moliniová roztriedila stavy duše do 70 kategórií – od stresu cez nespavosť až po nostalgiu. Vzhľadom na nečakaný úspech si majiteľka značku Piccola Farmacia letterario nechala patentovať a rovnako tak aj svoje „príbalové letáky“ ku knihám.
Najčastejšími zákazníkmi bývajú mladé ženy, ktoré trápi láska alebo nedostatok sebaúcty. Iné chcú začať čítať alebo znova čítať a hľadajú sprievodcu, ktorý by ich viedol. Muži najčastejšie žiadajú knihy súvisiace s cestovaním, duchovným rastom alebo niečo dobrodružné.