Vzorom sú nám dnes priemerní ľudia. Byť autentický si pýta vlastný vklad

Byť originálny je nepochybne jedným z najdôležitejších atribútov alebo cieľov každého kreatívneho človeka. Ale je to tak naozaj? A dá sa vôbec ešte byť dnes originálny či skutočne autentický?

10.07.2021 06:00
paolo-celentano-M8Rh3gexk8E-unsplash Foto:
Autenticita v módnej tvorbe - ilustračná fotografia
2

Problematika autentického obsahu v umení, ale aj móde sa otvára v posledných rokoch čoraz častejšie. Určite aj vplyvom okolností – sociálne siete prinášajú pretlak vplyvov, ktorým je len ťažké odolať. A tie sa podpisujú veľakrát na tom, že sme ovplyvňovaní aj podvedome. V rámci kreatívy potom často „citujeme“ alebo niekedy jednoducho len kopírujeme alebo doslova vykrádame.

Aký je stav v slovenskom kreatívnom svete? Sú domáci umelci naozaj originálni a čo napríklad slovenskí alebo českí dizajnéri? Oblasť autenticity a kreativity sme sa snažili analyzovať v našej špeciálnej epizóde relácie Ide o nás, ktorá vznikla v spolupráci s platformou Virvar.

Video s možno špecifickou témou, ale širokým presahom, si môžete pozrieť nižšie.

Hosťami „špeciálu“ relácie Ide o nás boli Eva Sýkorová Čomborová, zastupujúca ViRVAR – komplexnú platformu na podporu CS dizajnu a umenia, Irina Mysha Schwartz – špecialistka na digitálne médiá a obsahy. Dámsku dvojicu doplnil fotograf Dušan Kochol, riaditeľ Medzinárodného fotografického festivalu OFF Bratislava a Marcel Holubec, slovenský módny dizajnér.

Podcastová verzia relácie Ide o nás – špeciál

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
2 debata chyba
Viac na túto tému: #tvorba #originál #móda #Ide o nás #autenticita