Prácu dôstojníčky na luxusných zaoceánskych lodiach vymenila za manažovanie tankerov v prístavoch
Nevinné listovanie v brožúre o práci na výletných lodiach zmenilo jej život. Pôvodne sa mladá Košičanka Júlia Kravcová, dnes Lorencovič, chcela venovať umeniu a hre na flaute. Osud však rozhodol inak. Takmer štyri roky pracovala v hotelovej časti luxusných námorných lodí. Najskôr ako chyžná, servírka, neskôr manažérka, ale to jej nestačilo - stále hľadala nové možnosti. Absolvovala rôzne cvičenia, zapájala sa na lodi do všetkých aktivít pre posádku, až ju to priviedlo k štúdiu na Vysokej škole námornej v Poľsku. Vyštudovala, vrátila sa na loď ako kadetka a ďalej na sebe pracovala. Po mesiacoch tvrdej práce sa prepracovala na post prvej navigačnej dôstojníčky. V tom čase bola prvou Slovenkou v tejto pozícii. Ona však chcela ísť ďalej, jej snom bolo stať sa kapitánkou.
Naši a svetoví, 20. diel: Prvá slovenská námorná dôstojníčka Júlia Lorencovič hovorí o svojej ceste na kapitánsky mostík luxusných výletných lodí i manažovaní najväčších tankerov a nákladných kontajnerových lodí v prístavoch po celom svete.
Ako sa dá z pozície chyžnej dostať až na post navigačnej dôstojníčky najväčších lodí?
Je predurčené pracovať na kapitánskom mostíku skôr mužom ako ženám?
Prečo sa námornou kapitánkou napokon nestala?
Čo spôsobilo, že po trinástich rokoch na mori luxusné výletné zaoceánske koráby opustila a dnes manažuje voľné kapacity v prístavoch pre obrovské tankery a presuny nákladných lodí?
Čo je aj pre tie najväčšie lode sveta nebezpečné? Čo môže otvoriť ich trupy ako otvárač na konzervy?
Ako sa riadi 19-poschodový kolos s vyše 6 000 cestujúcimi na palube?
Prvá Slovenka, ktorá sa stala 1. navigačnou dôstojníčkou na zaoceánskych výletných lodiach. Pozrite si kariéru Košičanky Júlie Lorencovič. Kapitánske mostíky, výcvik, školu, zákulisie práce na luxusných koráboch i to, ako sa v prístavoch manažuje pohyb najväčších tankerov a kontajnerových lodí.
Prvá Slovenka v pozícii operačnej manažérky pre svetovú databázu prístavov v rozhovore prezradila, prečo napokon dala prednosť životu na súši pred exotickými plavbami. Hovorí, aká je šanca, že by sa na výletnú zaoceánsku loď ešte vrátila v hodnosti kapitánky. Vysvetľuje tiež, ako sa manažuje prevoz ropy, plynu či ďalších palív na mori v čase energetickej krízy. V interview tiež priblížila, ako sa jej pracuje tíme, v ktorom slovenská šéfka sedí v Holandsku, jej asistent v Indii a ďalší členovia sú v Litve, na Cypre či v Anglicku.
Rozhovor s prvou slovenskou námornou dôstojníčkou Júliou Lorencovič si môžete vypočuť aj ako podcast